fredag, januari 19, 2018

Också en fredag

Planen var en produktiv dag med dammsugning, storhandling, shopping på Ikea, omstrukturering bland prylar för att göra rum för ny bokhylla och så vidare. 
I stället vaknade jag halv sju av Felix och trots att det var A:s tur att gå upp kunde jag inte somna om. Var därmed trött och hängig och gråtig och allt var fel fram tills jag hade ätit lunch. Då somnade jag och sov till två. 
Och sen har resten av dagen gått åt till att försöka vakna till igen och få min kropp i nån slags balans och härligt mode igen. Nu, klockan halv sju känner jag mig halvt tillfreds. Oerhörda framsteg ändå. 

Alla tankar på produktivitet är dock bortblåsta. Nu vill jag i stället bara kolla på film eller spela tv-spel och dricka rödvin. På nåt sätt ändå ett bättre sätt att avsluta en fredag på. Hellre det än gråtbörjan av dagen alla gånger. 

Inga kommentarer: